Followers

Nov 28, 2011

Parit Raja -Part 1

Assalamualaikum..


Hari tu time raya aji x sempat nk post, bru hari ni dpt curi2 mase sikit lgpun broadband mcm laju :P
Ni la kg kesayangan aku, raya aji hari tu kitorg beraya kt kg belah ayah, yg belah mak pun dkt je dlm 7 minit da sampai, jiran sebelah kg ^_^
Tp sbb atuk ngan nenek belah mak da meninggal, kitorg slalu balik kg ayah
N alhamdulillah raya aji yg lepas family aku dpt buat korban, alhamdulillah :)





Ni la umah atuk, memanjang ke belakang spai kt pokok kelapa yg tggi tu, kalau main sorok2 dlm umah kompem x kn jumpe


Semua skali ade 5 ekor lembu yg ditumbangkn kt masjid, time ni bru 3 ekor yg spai, yg ade tanduk tu kami punye, nmpk garang



Abg sempat lg posing2, kalau pakai baju merah silap2 kene kejar



Budak pompuan 2 org tu sedara aku, tabik spring lah dyorg ley relax2 lg usap2 lembu tu, aku x berani weh, takot kene tendang (-_-)"


Ok, jom masuk dlm umah pulak...time ni baru fmly aku je yg spai kg, yg lain belum spai.. tolong2 kt dapo yok!



Nenek aku tgh buat lepat, pro kn nenek, walaupun da berusia tp masih kuat, ketupat pun ade buat jugak tp x tgkp gambonye..



Mcm ni lah suasana kg aku kalau nk raya.. best sgt2 kalau sedara mara da balik lg best...



Ayah aku pon rajin tolong hahaha.. ye lah x kn nk suruh org pompuan potong2 ayam byk2 ish



Ni menu utk mkn tgh hari, nmpk x sambal petai tu nmpk x hahaha... nenek aku mmg best sgt kot, kalau aku n abg balik nenek akan masakkn sambal goreng utk abg, sambal petai utk aku, mmg wajib nenek masak terharuuuuuuu



Ok aku habiskn part 1 raya aji aku neh dgn pulut kuning, rendang ayam n sayur sayuran.... nk mkn byk2 jom ikut aku balik kg :)



0 comments:

Post a Comment