Followers

Sep 2, 2013

SaHaBat

Assalamualaikum
Ade cerita disebalik hari ni
cerita tentang sahabat
Aku tros teringat suatu kisah waktu aku blaja kt Matrik dlu
yg lebih kurang sama mcm situasi hari ni..
ala2 dejavu le kononnye kah kah

hari ni pas balik kije aku lapar sgt je rase
sampai aku terdetik hati nk goreng keropok.
aku baru terdetik je lah aku belum laksanakan melalui perbuatan lg
walaupun aku kurang pasti adakah tahap kelaparan ku ni nnt dpt diatasi setelah mkn keropok tersebut
jd aku membuat satu keputusan drastik .
aku mandi dulu .

dlm bilik air, terngiang2 suara seseorg tepekik2 memanggil namaku
ah . kacau feeling mandi saja .
lantas aku menghempas baldi sekuatnye tanda kemarahan .
ah . tipu je . 
aku pun menyahut dgn suara sayup2 kedengaran
dan menyelesaikan tugas mandiku dgn jayanya
mendengar pintu bilik air terkuak, lantas teman serumahku menjerit2 menyuruhku cepat ke dapur

"sya... lapar kan?"
"ni aku masakkn nasi goreng nnt mkn tau"
aku terkesima 5 saat .
oh . mungkin tertera perkataan hungry atas dahiku hihi

rumah kitorg x de pape langsung . telur pun x de.
nasi goreng yg ramuan utamanya keikhlasan je ni
sedap bapak . aku mkn sampai licin . rakus gitu kah kah

dalam mase yg sama.. aku terdengar bunyi yg pernah ku dengar satu ketika dulu
bunyi besi berlaga ngan gril
tp kali ni aku pasti bkn Ahmad seperti kebiasaannye.. ni lain mcm ni bunyi lagaannye ni
aku buka pintu, dtg lagi satu rezeki
aku teke mungkin ade perkataan hungry skali ngan bekas tapak kasut aku sepanjang aku jalan kaki balik td
aku terkesima utk kedua kalinya
sbb aku dpt ini :


kami serumah dpt sorg satu
tenkiu so much , sahabat..

Bende2 ni nmpk kecik tp sgt membuatkan aku terharu
sama mcm kisah di Matrik..
waktu tu hujan renyai2 ditemani unggas2 berterbangan
aku terbaring lesu atas katil sambil menghabiskan berkotak2 tisu akibat selsema burung
rumet sumer ke kelas n x tau aku dmm.. sampaila ke petang, sorg rumet memunculkan dirinya tanda kuliah telah tamat pd hari itu
dia sgt2 cantik, suke senyum, tp dia agak pendiam
berbeza tahun kuliah dgn keseluruhan kami satu aras tersebut
jd dia lebih byk habiskan masa dgn kwn2 yg sama tahun dgn dia
n aku n rumet2 aku yg lain mmg kijenye melepak bilik org lain je
siapkan tugasan yg membunuh, sama mcm dia, masa byk habis utk blaja

jd pd hari tu lepas je letak beg dia terus keluar entah ke mane
dan aku kembali terlelap
aku sedar bile ade org yg kejutkan aku suruh bgn
mmgla kejut suruh bgn mane ade kejut nk suruh tdo lg lena hihi
dan........ dan........ dan......
dia .. dia belikan bubur nasi panas2 dgn air 100plus
aku rase sob sob sob je tssskkkk terharu tros teringat mak ayah uwaaaa
touching giler.. sbb dia sgt2 pendiam.. tp dia x sombong.. cuma pendiam sgt
kdg2 sepanjang hari x bertembung sbb lain jadual, lain tahun, lain kuliah
dia sanggup turun bwh balik.. sanggup beratur pnjg2 nk order.. sanggup tunggu lama2 semata2 utk sebungkus bubur nasi..
slalunye nk dkt sejam lau nk tggu order sampai.. terharu sobbbssss
cm ner org yg kite x jangka pun dia wat cam tu rupenye sgt ambil berat kt kite
sampai dia tuangkan kt mangkuk n tggu aku mkn..
mujur x de sesi suap menyuap . kalau x makin demam aku jadinye keh keh

pic credit to google**

bubur tu sebijik mcm ni
mmg menyelerakan.. rase ok sikit sbb dpt mkn bubur panas2 waktu dmm


0 comments:

Post a Comment