Followers

Mar 21, 2013

Resepi : Garlic Bread




Assalamualaikum
Tercipta 1 hidangan baru biler nmpk roti perancis terbiar begitu
saje di atas meja mkn
Bukak2 almari semua bahan dah ada. Cantik .
X payah beli pape....


Bahan2 Garlic Bread :

Roti Perancis (Ley bli kt Giant)
Serbuk lada hitam
Serbuk Chillies ( aku guna brand Masterfoods)
Serbuk Oregano (sepatutnya guna serbuk Parsley tp aku decide
utk guna bahan yg dah sedia ada kt rumah je)
Bawang putih 3 ulas
Marjerin



Bawang putih td dikupas kulitnya n direbus 
lebih kurang 5 minit


Kemudian tumbuklah dgn bersungguh sungguh
sehingga lumat


Dalam mangkuk kecil tu aku dah gaulkan semua bahan2
(marjerin, bwg putih yg ditumbuk td, serbuk lada hitam,
serbuk chillies, serbuk oregano)

Potong roti Perancis secara menyerong
supaya nmpk comey lotey



Sapu bahan2 yg digaul td di kedua2 belah roti
dan susun dlm dulang pembakar
Pastu aku taburkan lg serbuk oregano di sebelah bahagian saje
(bahagian atas)

Terpulang nk tabur atau x sbb awal2 td dah gaul serbuk oregano
skali dgn bahan2 yg lain

Kemudian bakar dlm oven.. aku gunakan suhu 130 drjh celcius
sampailah jd kuning keemasan

Ha.... sementara roti tu bersauna dlm oven..
Aku wat mushroom soup..
Ni pun da ade dlm kabinet dapur


Ikut je arahan kt tin tu...
Masak sampai pekat
Yummy!!





Hehe da siap da pun...
Kriak kriuk bunyinya sedap tau
Ayah suke sgt x celup dlm mushroom soup pun
mkn mcm tu je
Resepi ni mmg dijamin sdp sbb x perlukan kemahiran
memasak pun ahahaha

0 comments:

Post a Comment