Followers

Oct 31, 2012

Rapuh

LIFE MUST GO ON

Assalamualaikum!

Dua tiga ari ni mmg kepala rase senak sgt sbb pk mcm2
Kalau ikutkan hati mmg nk bgn pun x larat.. ni pun walaupun tgh ngadap lappy fikiran melayang ntah ke mana2
Betul lah masalah tu akan kurang lau kiter luahkan kt org lain
Tp siapa je yg dpt faham mslh kite melainkan diri kita sendiri
X de sape pun yg dpt selesaikan mslh kita selain usaha dari diri kita :)

Agaknye hidup aku ni mmg jarang ade masalah sbb tu bile da kene mcm ni tros jatow terjelepok haha
Tp serius ni aku rasa mmg aku sebenarnye x ok sgt2.. 
Secara luaran mmg la nmpk ok semacam tp sbnrnye x ok..
Aku still lg kene amek darah lg kt spital.. td da amek nnt nk kene amek lg isnin ari tu pun da amek
N mata pun da jadi kuning, x tau la nape yg aku tau lau mata kuning tu adela tu tanda2 sakit
Pastu berat tetiba jatuh menjunam. Ini serius ini x cool lah , corak pemakanan sama je mcm mggu2 sebelum ni , sampai aku p timbang byk kali dr pg td spai la ptg.. sama je berat mcm tu jatuh menjunam jugak
Lagipun mase raya aji jumaat tu aku bedal 5 ketul ayam sekaligus ..selera antu raya pulak , jd mustahil berat aku ley jatow mendadak cam ni

Tp ape pun masalah yg dtg aku kene la kuat, yg paling penting aku kene berubah, mesti berubah
Cuma aku ni degil, batu tu pun lau baling kt kepala aku msti batu tu yg pecah
Salah sendiri jugak sape suruh rajin sgt jd CSI, masalah paling besar aku.. instinct aku neh kuat.. n aku akan try jugak utk merealisasikan firasat aku tu sampai aku puas hati
Dan mslh nye jugak bile ape yg aku siasat tu sbnrnye mmg betul.. naaahhhh... mslh lg .

Itu cerita da lepas, jd biarkan berlalu, insafkan diri dan berubah jd lebih baik
Jgn dekatkan diri dgn perkara2 yg mencurigakan sbb aku ni nnt jd CSI pulak
Aku kene tgk silap sendiri dulu sebelum tgk silap org lain
Semua org ade rahsia, aku kene la hormat privacy org..
Sbb sesiapa pun akan rasa tercabar, malu n rasa terkantoi kalau rahsia dyorg terbongkar
Jadi aku kene berubah untuk buat derk je dgn instinct aku neh

Kesalahan ni dtgnye dr tgn aku sendiri tp puncanya dr tgn org lain - lor pening
Kalau mmg dah Zkh nk kat Shfwn ape lg yg aku boley buat.. nothing .
Atau Shfwn yg sentiasa bg peluang kt Zkh lagi dan lagi aku nk wat cam ne, nothing .
Aku yakin semua org akan berubah, cuma cepat atau lambat.
Xpe lah aku sorg2 je mcm ni, biar aku tanggung sendiri
X boleh nk paksa org utk terikat ngan kita
Mungkin ini yg terbaik buat masa skrg, bawa haluan masing2
Dua2 tgh merajuk or rase tercabar sbnrnye, jd biarlah Tuhan yg tentukan
Kalau betul dia ikhlas, dia akan cari aku balik
Kalau sebaliknya, redhakanlah aku Ya Allah , peliharakanlah aku dr kekecewaan .



0 comments:

Post a Comment