Followers

Jan 14, 2013

SaNdwiCh CiNtA

Assalamualaikum
Entry ringkas je kali ni
Aku wat sarapan sandwich
Tapi resepi dye mmg sedap dan lazat
Aku x wat step by step tp aku tunjukkan secara ringkas

Keseluruhan bahan2 yang diperlukan


Bahan2 yg perlu dicampur ade kat bawah ni, selain tu aku gunakan
Roti - prefer roti Gardenia
Salad n timun - sbg sayur sayuran
Planta - disapu pada roti
Acuan berbentuk love - yg ni aku guna utk buat sandwich berbentuk love
kalau x nk, boleh potong bentuk segitiga mcm sandwich biasa
Pencungkil gigi - cucuk pada sandwich bentuk love yg dah dikatup dgn roti supaya x terburai

Note : Kali ni aku buat mini sandwich
Acuan love tu aku guna yg paling kecik
Utk sekeping roti boleh dapat 4 bentuk mini love


Bahan2 yg kat atas ni campurkan je sekaligus utk buat inti sandwich
2 biji telur rebus
1 tin tuna mayonis
2 sudu besar mayonis
Serbuk lada hitam
Perahan limau kasturi
Serbuk Oregano - x letak pun x pe
Serbuk Chillies (Masterfood's) - bukan masterchef hihi x letak pun x pe 



Telur rebus td dilenyek2 kan pakai sudu garpu mcm kat atas ni


Kemudian campurkan tuna dan jugak mayonis, gaulkan


Campur segala mcm serbuk td n perahan limau nipis, gaul sampai sebati

Ok inti sandwich dah siap
Sekarang utk buat sandwich yg sempurna, susun2 kan
je ikut citarasa masing2
Aku x snap gmbr yg da siap tp bentuknya lebih kurang
mcm yg kt gmbr bwh ni

Credit to google

Oraits selamat bersarapan! :P


0 comments:

Post a Comment