Followers

Nov 23, 2012

Geram!!!!

Ouchhh hari ni x pasal2 ade org yg bangkitkan api kemarahan aku
Perghhh marah giler wa ckp sama lu
Da boley menggelegak gunung berapi

Kejadian neh jadi time aku tgh drive la kan.. time aku drive nk kua dr simpang
Kul 1.30pm .PEAK HOUR. mmg jalan jem roti time tu
Ni simpang dr lorong raja muda abdul aziz
Aku nk kua ke jalan raja muda abdul aziz

Kete memang bertalu2, ngan motor lg bersimpang siur
Kete depan aku hampir 10 minit bru dpt kua
Mmg moto byk sgt2 tersalah langkah mmg accident la jawabnye

Org yg bertanggungjawab cari pasal dgn aku smalam adalah sebuah kereta VIVA putih


Dinaiki oleh 3 perempuan bertudung n sorg lelaki yg duduk sebelah pemandu
Aku da aim utk kua dr lorong tu selepas kete wira lalu n sebeleum viva tu sampai
Sbb motor speed dia laju kan jadinye ruang akan jadi kosong nnt sebelum viva tu sampai
N viva tu dah idupkan signal untuk ke kiri dari awal2 lg
situasi dye lebih kurang cam ni lah




Ni pemandangan sebenar dr cermin tgkp aku
X ade halangan , aku ley tgk dgn sgt jelas aliran kete




N bila dah sampai mcm situasi kat gambar atas ni
Aku get ready utk kua ke jalan besar
Sila perhatikan lori yg mulanya kat sebelah kereta viva tu pun dah melepasi petak kuning
N SUMPAH viva tu dah slow kan speed kereta dia, signal dia masih menyala
Lagak dia betul2 mcm dia nk membelok ke kiri (ke lorong aku)

Aku pun lepaskan brek kaki pelan2
TETAPI
bila da hampir mencecah ke petak kuning VIVA tu tetiba matikan signal dye n straight je jalan
APEKAH?????????

Ya. Aku mengaku mmg kereta aku tergerak sikit kedepan
Tapi aku belum habis lepaskan brek n secara mengejut aku tekan balik brek aku
Kalau x mmg berdentum la tu agaknya

Aku sumpah kereta tu x pusingkan stereng dye sikit pun untuk elak kete aku
Mmg kete aku tergerak seinci je sbb aku lepaskan brek sikit

Bila VIVA tu lalu depan aku
Seisi kete tu ibarat menyumpah2 aku
termasuk pemandu PEREMPUAN yg bertudung tu
n laki kat sebelah pemandu tu angkat tgn mcm Karam Sigh Walia
sambil ckp
"Hoi apelah!! Buta Ke!!!"

Woi!!!!! Aku yg buta ke org yg bwk kete tu yg bengong sgt!!!
Kau ingat signal tu saje nk kasi kelip2 nk wat hiasan kt kete VIVA kau tu ke???


X payah nk menyumpah2 sgt jalan luas terbentang mcm ni pun kete VIVA kau tu x muat ke nk lalu!
Lane belah kanan pun kosong x de kete time tu
Bengong sungguh!!



Tgk tu bas pun muat tau nk lalu kat lane belah kiri!!
Ouh luper pulak kete kau kan bsr mcm Alphard kan
Sbb tu kau cuak kan kan

Aku mmg x puas hati sgt2 ngan ko wahai seisi warga penumpang n pemandu viva
PERTAMA
Kau bg signal, last minute kau cancel, pastu kau nk maki aku?
Ewah. Kau patut syukur sbb aku sempat brek

KEDUA
Dah la peak hour, ko bawak kete LAMBAT sgt2
Ini tgh2 bandar KL kalau ko teruskan dgn sikap ko mcm tu mmg ko menyusahkan pengguna lain ok

KETIGA
Motor da la byk sgt2 kat lane kiri tu
Bila dah x de motor, ko cancelkan signal ko
Sbb motor kat blakang kete ko dah byk balik dah
Sbb tu aku aim nk kua dr lorong tu time ko membelok ke kiri
ADA PAHAM????

KEEMPAT
Ape sebenarnya motif kau nak hidupkan signal tu
Ke ko nk bwk kete atas laluan pejalan kaki?
Sbb tu ko idupkan signal????

Aku dr arah anak panah hijau
Viva dr arah anak panah purple
Dye nk hidupkan signal buat ape sedangkan lorong aku je
satu satunye lorong ke kiri yg ade kat jalan tu!!


In case kalo aku hentam kete ko sekalipun
X kira la dlm undang2 aku ke yg salah 
Aku MAMPU buat ko yg kene denda ok?
Kalo ko rasa takut sgt kete ko kemek aku langgar sampai buat ko maki2 aku
Aku boleh campak je cash kat muka ko tu ok?
X payah nk insurans2 bagai ok?
Amboih. ade hati tu nk campak cash.
Topup 10 engget pun mntk ayah muhehe



 Disebabkan dia tu lah pas 5 minit bru aku dapat kua dr lorong tu
Aku ape lagi... terus kejar kete tu lah!!
Dalam keadaan jalan yg under construction mcm ni 
aku STILL berjaya utk kejar dia
X tahu lah da bape bijik kete aku potong 
15 or lebih
sakit hati la wei.. mmg aku nk kerjakan dia cukup2 nih!!


Kt sinilah aku berjaya jejaki kete tu
Dia duk kat lane yg paling kanan ni lah
Perhatikan arrow kt jalan tu
Tolonglah perhatikan
Jauh mcm ni pun da show anak panah ke kanan



Bila da dekat ngan traffic light aku terus menyelit kt depan kete dia
Bagus Syazreen, ahahaha
Tp aku yakin dye x pasan tu kete aku
Kete yg dia maki2 5 minit lepas da ade kt dpn dia
Aku mmg da target kat jalan yg besar sikit nnt aku kerjakan cukup2
Kete kitorg da benti kat traffic light time ni

Walaubagaimanapun
Alih2 kete tu bergerak pelan2 ke lane yg paling kiri dr 3 lane
Yang arrow tunjuk anak panah TERUS

Apekah bengong betul lah dia ni
Dia sendiri konpiuz ngan arah tuju jalan dia
Lagi dye mau maki aku???
Td da la signal ke kiri pastu x jadi belok
Skrg da 3-4 minit kat lane paling kanan pastu pergi lane paling kiri?

Aku da la LETIH x rehat
ni NAK CEPAT g beli ubat mak
Pastu jumpe pulak ngan manusia2 x betul mcm ni
mmg nk kene la kan
kalau aku x kejar masa nk beli ubat mak kt bandar sri permaisuri
memang aku KEJAR DIA SAMPAI DAPAT .



Ni dia ubat yg dibeli .
Nnt aku review pasal ubat ni
Mmg sgt bagus ok. HuHu

0 comments:

Post a Comment