Followers

Nov 19, 2012

Lintas Langsung dari HKL




Assalamualaikum
Masih lg berlintas langsung dr HKL
Dah berkampung dah kt HKl ni
Pening jugak kepala sbb fikirkan yg nk praktikal n dlm masa yg sama nk jaga mak
Aku praktikal kt Raub.. susah lah kalau nk ulang alik

Hari ni sempat update sbb mak tgh tdo..
Td nurse da bg ubat tdo.. ubat tahan sakit, antibiotic.. mmg yg jenis mengantuk la tu
N keadaan mak hari ni agak kurang memberangsangkan
Kalau sebelum ni still boley jugak berdiri dlm beberapa minit
Tapi hari ni langsung x ley nk bgn
Buat aku rasa makin berbelah bagi regarding praktikal aku neh

Cian mama kurus kering da

Harap2 Encik Iqbal faham lah sbb anak dia pun baru lepas masuk hospital
Dalam family aku pulak aku sorg je lah yg boleh lah nk jaga org sakit ni sikit2
Lagipun aku blaja dlm medical field, da biasa dgn suasana hospital
Da tahu sikit2 ape nk buat ape yg x ley buat

Abg n ayah mana boley jaga patient sbb berlainan jantina
Setakat jenguk sesekali tu boleh tp x boleh ada kt sisi pesakit waktu malam
Nurse pulak ehem2 faham2 lah dyorg byk kerja susah jugak la lau nk harapkan dyorg je
Adik mmg la perempuan tp cubalah bayangkan, budak tingkatan 2, apalah sgt yg dyorg faham
Nak mandikan mak pun x lepas lagi tu, malu dia ckp
Kita yg da besar ni x pe lah da x kisah semua tu

Lagipun adik hanya akan bergerak kalau disuruh
Itulah mslh yg terbesar skrg ni uwaaa stress nye aku
Mak pulak bila laryngopharyngeal bernanah cam tu cam no la nk bg arahan kt adik lau dia nk itu ini
Semuanya kita yg kene alert sendiri sbb tu aku rasa mmg aku lah yg kene ade kt sisi mak aku 24 jam
Aku pun tenang, mak aku pun lega lah sikit hati dia tu sbb aku dah boley diharap lah sikit

Ini bukan entry perasan, ini mmg semua org akan alami
Errr… atau mungkin jugak x..
Nak harapkan sedara mara mmg lg susah sbb masing2 ade tanggungjawab sendiri
Lagipun dyorg kat Johor, Pak Su je kt Selangor tp sgt jauh jugak n ade anak2 kecik
Jadinye struggle je lah kami anak beranak



Ouh.. maceh sgt2 kt kengkawan yg byk bg semangat, tq tau korg!
Maceh jugak kt bakal tunang (eh perasan lg pulak) yg dtg jauh2 jenguk mak
Dtg da nk dkt kul 1 pg tu pun pakai uniform je dtg da la x ckp langsung nk dtg
Kalau aku tgh tdo tergolek2  alahai malunyeee wuwuwu
Maceh ye semua.. 

0 comments:

Post a Comment